New In: essence, aveo & etc.

Some of these you might have already seen in action, like this essence satin matt top coat that I'm in love with. On my nails it won't last longer than three days but my sister had it on for five days without a tiny chip. The other essence product is the mono eyeshadow in lovely green colour called 'pippa mint' and it was reduced from full price to 1,69 € which was a bargain especially if you get the lovely invisibobble as a gift (see it around the eyeshadow). The pigmentation is great but the colour itself is light so you can't expect too much visibility on your eyelids but you can build it up to get more colour on. 

My random picks were these vitamins I got hooked on not long ago. I usually take multivitamins only but this time I picked up an iron one as well. Every time I take a blood test it shows how little iron there is in my system. Taking pills was successful but the effect lasts as long as I'm taking them. And me, definitely hating taking pills unless it is necessary/important, I didn't asked for more. Instead I like to find different methods that are somehow better to take.

***

SLO: Nekatere izmed teh si mogoče že videla, kot je na primer ta essence satin matte top coat, nad katerim sem preprosto navdušena. Na mojih nohtih ne zdrži dlje od treh dneh, na sestrinih pa lahko brez skrbi kar pet dni. Drugi produkt od essence je mono senčka za oči v nežni zeleni barvi, ki se imenuje 'pippa mint' in je bila znižana z redne cene na 1,69 €. Kar ugodno, še posebej, če dobiš zraven invisibobble kot darilo (vidi se okoli senčke). Pigmentacija je odlična, ampak ker je barva bolj svetla, ne moreš pričakovati, da bo zelo vidna na vekah, lahko pa jo naneseš večkrat za večjo vidnost. 
Moje naključne izbire so bili ti vitamini, kateri so me pred kratkim zasvojili. Po navadi pijem le multivitamine, tokrat sem izbrala še železo. Vsakič, ko sem opravila krvni test, je bilo opaziti pomanjkanje železa. Tablete so sicer pomagale- tako dolgo, kot sem jih jemala. In ker ne maram tablet, nisem vprašala za več. Raje najdem kakšne druge metode, ki so kolikor toliko boljše in nenevarne za želodec.

***

SRB: Neke izmed ovih si možda već videla, kao što je essence satin matt top coat, koji me je naprosto oduševio. Na mojim noktima ne izdrži više od tri dana, a na sestrinim izdrži čak pet. Drugi proizvod od essence je mono senka za oči u nežnoj zelenoj boji, koja se zove 'pippa mint', snižena s pune cene na 1,69 € što je super kad dobiješ još invisibobble kao poklon (vidi se oko senke). Pigmentacija je odlična, ali pošto je boja svetla, ne možeš očekivati dobru vidljivost. Za bolju vidljivost možeš da staviš više nego jedan sloj.
Moji slučajni izbori su bili ovi vitamini, za koje ne znam još dugo. Obično pijem samo multivitamine, a ovog puta sam uzela i željezo. Svaki put kad sam imala krvni test, željezo mi je bilo u nedostatku. Tablete su pomogle- toliko dugo koliko sam ih uzimala. I pošto nisam fan tableta, nisam pitala za više. Radije nadjem druge metode, koje su koliko-toliko bolje za želudac. 
I'm having too many tech problems; that's why my pics are disastrous. I've been working some time on this and I'll probably spend an entire evening fixing it so apologies for even later responses.

Have a nice day,
xx Maja

18 comments

  1. These look wonderful...love the blossoms, so beautiful :) They are starting to blow away now here, but I just love them :) Hope you have a great start to the week xx

    ReplyDelete
  2. Cool prizvodi. ♥
    sandrin-kutak.blogspot.com
    NOVI POST!

    ReplyDelete
  3. Mnogo mi se dopada ovaj post. Vidim na prvoj slici da i ti citas "Insurgent" knjigu , ja je jos nisam procitala , ali planiram jer obozavam oba dela filma! ♥

    Posetite moj blog: Style On First Place

    ReplyDelete
  4. Odličan post Majo! Perfektne slike. <3

    GIVEAWAY : fashionholicyeahh.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Looks good <33333

    Preciouzme.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Very cool! Have a wonderful tuesday sweetie!

    If you want to follow each other, please follow me on GFC or Bloglovin and I'll do the same ;)


    Join my worldwide giveaways: Jexshop 10$ gift card & Polka dots dress

    ReplyDelete
  7. the eyeshadow looks beautiful =)

    www.heykasumi.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Nice post! and choco balls!!! I always buy it in the airports :D
    Today new post, Selma by Michael Kors
    Kisses from Spain, Kela

    ReplyDelete
  9. Svidja mi se lak,boja je dobra koliko mogu na slici videti. Knjigu 'Insurgent'' planiram da nabavim,jer sam čula da je mnogo dobra,to je ono što mi je prvo zapalo za oko :D Slike su super odradjene,preradjuješ li ih negde? :)

    http://indigokutak.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. ^^ Moraš da je pročitaš :) Ne volim da preradjujem puno. Slike smanjim da mogu stati u post, a ponekad popravim svetlost- drukčije izgube kvalitetu. xx

      Delete
  10. I used to use essence. They really do have a nice range.

    Mrsinlondon.co.uk

    ReplyDelete
  11. Great post!I like your nail polish :)

    http://maariemarie.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Gledala sam i tvoje druge postove predivni su :D Jako su ti lepe slike.

    http://savrsenoalako.blogspot.com
    https://trendymarina.wordpress.com

    ReplyDelete
  13. i have some items by essence too :)

    xoxo,
    Alice's Pink Diary

    ReplyDelete
  14. I ja imam ovaj satin matt top coat! Sviđa mi se efekt na noktima i dosta dobro mi traje :D

    ReplyDelete
  15. Nice Post, really like the Satin Matt finish nail polish! :)

    X Alina

    LALYNA.COM

    ReplyDelete
  16. Nice blog, I really like ur photos!
    I follow ur blog on GFC, follow me back? Thanks Honey!

    xoxo from Poland
    http://moooneykills.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. svi mi nekad imamo tih tehničkih problema....voljela bi probati taj lak!

    http://modaodaradosti.blogspot.com/

    ReplyDelete

You don't say? Tell me more :)

xx Maja