A Hint of Blue

There's a huge park in the city and every time sun shows up, it's suddenly crowded with people. It's amazing to see everyone doing something, either it is biking, running, walking, sitting at a café, indulging in an ice-cream... which I still haven't tried yet. It's tricky not to try one and yet you can catch a cold the next day, so I'm just being careful- learning from past experiences. I won't be able to prolong it anymore, this week's been 24°C (75°F), give it or take one degree, and that gives me green light.

Bright day- bright outfit. My newest addition are these two beauties, blue stone necklace and light beige cardigan/trench coat that I'm in love with. I've wanted another statement necklace in my collection and I'm happy to see my collection growing. I don't have to draw attention to beautiful colour palette in the necklace and can you see the light reflecting in one of the crystals? I have to thank my sister for capturing this amazing light. The thing I like the most in this cardigan is loose cut- I was drawn to it imagining how I could style it with tight bottoms and tight top. When it comes to length, it comes to my knees and I need heels to wear it with so my legs don't get lost :) 

***

SLO: Ko se pojavi sonce, se v Tivoliju v trenutku znajde gruča ljudi. Prav veselo je videti kako športajo, sedijo v kavarni, uživajo v sladoledu... katerega letos še nisem poizkusila. Sedaj je potrebno paziti na kaj takega, da se izognemu prehladu. Teh pa imamo čez glavo, kajne? Čeprav je ta teden bilo že 24 stopinj, več-ali-manj, kar mi daje zeleno luč.

Živahen dan- živahen outfit. Moji najnovejši pridobitvi sta ti dve lepotici, modra ogrlica in jopica/jaknica, v kateri sem že zaljubljena. Želela sem si še eno 'statement' (kičasto) ogrlico v svoji kolekciji in veseli me jo je videti večjo. Upam, da k lepi barvi paleti ogrlice ne potrebujem vzbujati pozornosti in ali vidiš odsev svetlobe v enem izmed kristalov? Moram pohvaliti sestro za uspešen posnetek. Stvar, ki mi je nabolj všeč pri jopici/jaknici je širok kroj- takoj me je pritegnila in predstavljala sem si jo nositi ob ozkih hlačah in ozki majici. Ko pa pride do dolžine, jo je do kolen in zato potrebujem petke, da se mi noge ne izgubijo v njej :) 

***

SRB: Postoji velik park u gradu, koji se napuni ljudima čim se pojavi sunce. Dobro je videti kako se svi bave sportom, sede u kafani, pokušavaju sladolede... kojog ja još nisam probala letos. Iz prošlog iskustva, moram da pazim, da se ne uhvatim u zamku i prehladim se. Ipak, ove sedmice je bilo već 24 stepeni i to mi daje zeleno svetlo. 

Živi dan- živi outfit. Moja najnovija dodatka su ove dve lepotice, plava ogrlica i jaknica, u koje sam već zaljubljena. Htela sam imati još jednu 'statement' ogrlicu u svojoj kolekciji i drago mi ju je videti veću. Nadam se, da mi nije potrebno privući pažnju na prelepe boje ogrlice i da li vidiš kako se svetlost odbija od jednog kristala? Moram pohvaliti sestru za uspešan snimak. Stvar, koju najviše volim kod jaknice je širok kroj- privukla me je i predstavljala sam si je uz uzke pantalone i uzku majicu. A kod dužine- dodje baš do kolena i zato mi trebaju visoke pete, da se mi noge ne izgube :)
Photos: Leja

Cardigan/Trench coat: Choies
Necklace: Choies
Trousers: C&A
Bag: Dresslily
Top: H&M

Did any of these two novelites caught your eye? 

Have a shining bright weekend :)
xx Maja

30 comments

  1. Odličan post. Da sam negde videla te komade odvojeno, ne bih poverovala da mogu tako dobro da izgledaju na nekome. Divno si se obukla. :)

    ReplyDelete
  2. Great outfit and photos :)
    http://bitter-sweet-wonderwall.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Meni se baš jako sviđa ovaj look, sjajno ti stoji! I ogrlica je super, baš fino podiže čitav outfit :)
    Ja sam se već najela sladoleda, otvorila sam sezonu prije par tjedana i sad se više ne mogu zaustaviti ahaha :D

    ReplyDelete
  4. Jako lepo, bas sladak prolecni outfit!
    Cmok
    http://bambolai.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Imam isti kardigan samo sto je moj sa sheinside-a, i obozavam ga. Jako dobro stoji.
    Odlican je post i kombinacija je super <3


    http://www.adelaacanski.com/

    ReplyDelete
  6. Hi dear! Thanks for your lovely comment on my post! Of course I follow you back! ^-^
    I really like your outfit and these photos are stunning! *-*
    Kisses
    www.milleunrossetto.blogspot.it

    ReplyDelete
  7. dašak plave je dobrodošao...baš je divna ogrlica! Jaknica mi se jako sviđa, odlično si ju iskombinirala.
    pozdrav<3

    http://modaodaradosti.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Nice outfits. Love it.

    Would you like to follow each other?
    Let me know on my blog if you follow me. I will follow you back after it.
    Thank you.

    Www.tomntins.com

    ReplyDelete
  9. So stunning! Love this color and your accessories.
    <3
    katsfashionfix.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Beautiful pictures<3!!
    Xx Melle

    ReplyDelete
  11. Fenomenalan post, divna si. Ogrlica je savrsena! :* <3

    New post: http://marinailes9.blogspot.com/2015/05/baggy-jeans_1.html

    ReplyDelete
  12. This outfit is perfect. I really , really like it. Necklace is just stunning! This park seems like a very nice place. ♥

    Posetite moj blog: Style On First Place

    ReplyDelete
  13. Well done Maja.
    Check out these tips too:
    http://mytipsfor.com/looking/younger/appearance/

    ReplyDelete
  14. Such a lovely look! And pretty pictures <3

    X Nora / 1310bynora.com

    ReplyDelete
  15. Nice blog!


    http://kissthestarsblog.blogspot.ro/

    ReplyDelete
  16. Super post. Blog ti je kull. Poseti moj blog, komentariši i učlani se. To mi jako znači. Molim vas.

    sejlinkutak.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Your picture is really cool! loving the outer and the necklace so much ><

    xoxo
    amfiba
    amfiba.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Vauuu,pun pogodak! ☺ Baš mi se sviđa ova ogrlica i jakna.

    elyandyou.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. nice outfit you have on...not a fan of covered wedge shoes..but this is inspiring tho

    www.glowyshoe.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. hey!
    jako lep autfit svidja mi se mnogo blejzer i ogrlica <3
    Da li bi zelela da se zapratimo medjusobno, bilo bi mi jako drago!
    sve najbolje!
    cmok!
    isidora
    http://highheelpoodl.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Very Nice Look

    FOLLOW my Blog!!! Maybe we can follow each other!!!
    http://rimanerenellamemoria.blogspot.de

    ReplyDelete
  22. The shirt is so elegant, love the color :)

    Bisous from France,
    Sand.

    www.taimemode-fashionblog.com

    ReplyDelete
  23. I love your coat, it's wonderful and that bag is gorgeous!

    ReplyDelete
  24. I love your trench and bag!

    http://www.valstyle.com/

    ReplyDelete
  25. Waaaaaaw, božanski outfit!


    xoxox

    ewiie.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Great coat! I love the touch of color with the necklace. Such a stylish look. Love the blog dear!

    Madison
    www.treschic.us

    ReplyDelete
  27. wow..you look stunning! Love. love the necklace and the coat!!
    xoxo

    www.thepositivewindow.com

    ReplyDelete

You don't say? Tell me more :)

xx Maja