Skincare: Spring Face Treatment

As the winter pass and warmer days are approaching, small changes are made, either it is switching from winter to spring clothes or changing your beauty routine. I have a simple one and instead of buying or adding new products, I usually skip a step or two as it is no longer needed. The traditional makeup removing stays always on schedule but moisturizing slightly changes. My skin first has to adapt to wind, sun and temperatures and the transition from cold to warm weather has to be properly taken care of. I no longer need my bebe face creme that much anymore although I still keep it by my bed and apply it every other evening. CV face mask is also used on a rare occasion, once a month to really moisturize my face. Balea eye roll-on is my savior in the morning. I apply it the second I wake up to... wake me up. The coolness of the applicator awakens my eyes and reduces the puffiness that appears in spring and summer season. I really don't need much on my face now, how about you? How do you take care of your face in spring/summer? 

***

SLO: Ko zima mine in prihajajo toplejši dnevi, majhne spremembe se zgodijo, naj bo to zamenjava zimskih oblek za spomladanske/poletne ali drugačna lepotna rutina. Moja je precej enostavna in namesto nakupovanja novih produktov, raje spustim kakšnega ali dva. Tradicionalna rutina odstrajevanja makeup-a je še vedno na urniku, medtem ko se 'hranjenje' kože malce spremeni. Sedaj, ko smo nekako v tranziciji vremena, se mora moja koža najprej navaditi na veter, sonce in temperature, ta čas pa še vedno moram nekoliko bolj poskrbeti zanjo, kot bo to potrebno kasneje. Svoje bebe kreme za obraz ne potrebujem več toliko, čeprav jo imam še vedno zraven postelje in jo vsake toliko nanesem na obraz. CV maske za obraz tudi ne uporabljam tako pogosto, le enkrat na mesec, da koža dobi popolno navlaženost in hranilnost. Balea roll-on krema za oči je moja zaščitnica zjutraj. Nanesem jo takoj, ko se zbudim, da me... zbudi. Hladnost aplikatorja razpre moje oči in zmanjša zabuhlost, ki se rado pojavi v pomladnem in poletnem času. Sedaj resnično ne potrebujem veliko skrbeti za nego obraza, kaj pa ti? Kako ti skrbiš za nego obraza v tem času? 

***

SRB: Kad zima prestane i dolaze topliji dani, male promene se dese, pa neka to bude zamena zimske odeće za ljetnu ili drukčija lepotna rutina. Moja je vrlo jednostavna i umesto da kupujem nove proizvode, radije spustim koji korak ili dva. Tradicionalna rutina skidanja mejkapa je još uvek na rasporedu, ali medjutim se 'ishrana' kože malo promeni. Sad, kad smo u tranziciji vremena, moja koža se mora prvo naviknuti na vetar, sunce i temperature, a za to vreme još moram malo više da brinem o njegi kože. Bebe krema za lice mi ne treba više toliko, iako je još uvek imam pored kreveta i namažem se svako toliko. CV maske za lice isto ne upotrebljavam više često, možda jednom na mesec, da koža dobije potpunu ishranu. Balea roll-on krema za oči je moja spasiteljica ujutru. Nanesem je u istom trenu kad se probudim, da me... probudi. Hladnoća aplikatora otvori moje oči i smanji podbuhlost/otečenost, koja se rado pojavi u toplijim sezonama. Trenutno mi ne treba više puno za njegu obraza, a tebi? Kako ti brineš o njegi lica? 
Thanks for reading,
xx Maja

23 comments

  1. Interesting post, dear!
    Love your blog! ^_^

    http://www.caterina-m.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Interesting post :) I am nuts about the korean skin care routine I follow now and I use Avene products :)

    Love
    BEAUTYFOODY

    ReplyDelete
  3. možda bi i meni trebala ta balea roll on kremica....nekad mi oči budu pomalo natečene ujutro.

    ReplyDelete
  4. Great post
    love it

    New post :
    www.miharujulie.com

    ReplyDelete
  5. Amazing post!
    What do you think about following each other? :)
    xx Lia
    liaslife

    ReplyDelete
  6. Danke das Du meinen Blog besucht hast!

    Habe mich sehr darüber gefreut!

    Du hast auch einen tollen Blog! Wow!

    Folge Dir gerne via GFC!

    Wünsche Dir einen guten Start in die neue Woche!!

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. great post.
    you not following back dear
    i followed you dear, please follow back.
    http://melodyjacob1.blogspot.com/
    Thank you

    ReplyDelete
  8. great post dear. love iit

    ReplyDelete
  9. Thank you for follow:) I followed you to:) Greetings from Poland:) bitter-sweet-wonderwall.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Thank you for following,honey *.* I love your blog and following now. I'm looking forward to new post.I great from poland. Love,Viki http://pomyslowa-wiki.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Wonderful products. ^^
    Have a nice week...

    ReplyDelete
  12. I never tested this brands' products but they look interesting.
    I'm following you too ;)

    kisses*
    Ana Pinto
    http://style2beautyblog.blogspot.pt

    ReplyDelete
  13. I never tested all these brand, I wonder if these brand available in USA, anyhow...great post my dear!

    xoxo
    Joice
    www.love-joice.com

    ReplyDelete
  14. Putting some eye roll-on is a great way to feel great at the start of the day.
    Nice post.

    http://momsturf.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Totally agree. I hardly put anything on my face at all these days as no heating means that my skin does not dry out that badly.

    Mrsinlondon.co.uk

    ReplyDelete
  16. This looks great, never tried these products before!! Happy week doll xx

    ReplyDelete
  17. Great, now I started to follow , and I think you're great ! Meant to me when I would visit my blog !
    http://forgirlsonly-ofg.blogspot.com/
    Thanks! ♥

    ReplyDelete
  18. Great blog! I followed you, i hope you'll follow back ;) http://knowthyself99.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Looks like a nice product, impeccable review, I'd love to try this ;)

    besos,
    M
    The Flower Duet

    ReplyDelete
  20. Ooo, super, sem ravno v iskanju novega produkta za pod očmi! ;)

    ReplyDelete
  21. Ja koristim već par meseci i prezadovoljna sam. Balea proizvode sam probala na odmoru u turskoj gde sam izgorela skroz i definitivno su mi pomogli, sad imam sve i kupke i ostalo

    ReplyDelete

You don't say? Tell me more :)

xx Maja